Uitnodiging landelijke parochiedag ‘De parochie in de media’

16 juni 2008

Op zaterdag 27 september organiseert de mediacommissie van de Nederlandse bisschoppen samen met KRO/RKK een parochiedag over de parochie in de media. De dag vindt plaats in het KRO-gebouw in Hilversum.

‘Doen wat je zegt en zeggen wat je doet’
Redacties van parochiebladen in het bisdom Breda ontvingen de uitnodiging hiervoor via het bisdom. Communicatieregisseur Daphne van Roosendaal hoopt op grote deelname vanuit het bisdom en beveelt de dag van harte aan.
“Niet alleen redacties zijn uitgenodigd. Zeker ook besturen van parochies en pastorale beroepskrachten zijn van harte welkom om zich aan te melden. De basis voor goede publiciteit is: doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Daarom is goede publiciteit een zaak van de gehele parochie.”

Wereldcommunicatiedag
De parochiedag wordt georganiseerd in het kader van Wereldcommunicatiedag. Dit is een dag waarop de wereldkerk internationaal aandacht vraagt voor het belang van kerkelijke en niet-kerkelijke media en de manier waarop deze de boodschap van de Kerk kunnen helpen uitdragen. Het is de eerste keer dat Wereldcommunicatiedag in Nederland wordt gevierd.

Download hier de uitnodiging.

Aanmelden kan met de bon op de uitnodiging en ook per mail via media@rkk.nl.