Nieuw blad over relaties met toekomst

31 mei 2008

Onlangs verscheen in de reeks Zinvragen en christelijk geloof de uitgave Samen door het leven – over relaties met toekomst. Deze week ontvingen pastorale beroepskrachten van het bisdom Breda een exemplaar van het blad.

Deken P. de Rooij, deken van dekenaat Het Markiezaat en namens het bisdom Breda lid van de stuurgroep Officium Catecheticum, schrijft daarbij in de aanbiedingsbrief: “Het boekje is zeer geschikt om cadeau te doen aan hen die zich in parochies aanmelden voor een kerkelijk huwelijk. Ook bij de (gezamenlijke) huwelijksvoorbereiding kan het goede diensten bewijzen.”

Het blad kan ook worden weggelegd op leestafels in kerken en parochiecentra en op plaatsen waar jongeren samenkomen, zoals jongerencentra, buurthuizen, et cetera.

Naast het blad is een dvd gemaakt met een didactische wijzer. “Ideaal voor gebruik bij parochiële huwelijksvoorbereiding en gezinscatechese, maar ook in de hogere jaren van het middelbaar onderwijs en in het hoger onderwijs,” aldus deken De Rooij.

De reeks Zinvragen en christelijk geloof wordt gemaakt in opdracht van de Nederlandse en Vlaamse bisschoppenconferentie. Het blad over huwelijk en relaties is de derde uitgave in een serie rond levensmomenten. Eerder verschenen Opnieuw geboren – je kind laten dopen? en Licht aan de horizon – over leven na de dood.

Het blad en de dvd kunnen worden besteld bij het Officium Catecheticum SRKK, E oc@rkk.nl. De prijs bedraagt € 4 ,00 per exemplaar. Vanaf 10 exemplaren betaalt u € 3,50 en vanaf 30 exemplaren € 3,00. De dvd (inclusief magazine) kost € 28,00.