Loop mee met de pelgrimstocht naar de Chrismamis

3 maart 2023

In de Goede week voor Pasen wordt op woensdag 5 april 2023 de Chrismamis van het bisdom Breda gevierd. Voor een aantal gelovigen in het bisdom begint deze diocesane viering op een bijzondere wijze. Vanuit de parochie van de Heilige Geest wordt er namelijk een pelgrimstocht gehouden naar Sint Willebrord.

De Chrismamis is een prachtige start voor de Paasdriedaagse, vertelt initiatiefnemer diaken Rob van Uden. “Hoe inspirerend de Chrismaviering vaak ook is, de waarde van deze dag begint al bij de Pelgrimstocht. We willen samen met pelgrims uit andere parochies van het bisdom een inspirerende tocht beleven.”

“Met de pelgrims uit onze eigen parochies reizen we samen naar de startplaats, om vervolgens met elkaar een wandeling naar Willebrord te maken. De afstand die we lopen is ongeveer 18 km, een mooi voorbeeld van een kleine kerk die zich al wandelend en pratend vormt. Onderweg zijn er momenten voor gebed en zang.”