Taizéviering in het teken van 1 jaar oorlog in Oekraïne

3 maart 2023

Zaterdag 4 maart om 16:00 uur houden christenen van verschillende kerken in Breda een oecumenische Taizéviering in de Sint Michaelkerk in Breda. Tijdens de viering worden Taizéliederen gezongen, wordt er samen gebeden en is er ruimte voor overdenking en verstilling.

De viering staat in het teken van 1 jaar oorlog in Oekraïne en wordt gedragen door de Bredase Augustinusparochie, de Protestantse Gemeenten Breda (PKN) en de Weekendschool voor Oekraïense leerlingen. Iedereen is welkom in deze viering voor vrede, troost en verbinding, benadrukken de kerken. Het wordt een samenkomst van Oekraïense leerlingen van de Weekendschool, hun ouders, docenten en vrijwilligers. Ook parochianen, gemeenteleden en andere belangstellenden zijn welkom.