Start voorbereiding vormelingendag Lopend Vuurtje

7 mei 2012

Op zaterdag 6 oktober 2012 vindt de diocesane vormelingendag Lopend Vuurtje plaats in Bergen op Zoom (10.00 – 16.00 uur). De projectmedewerkster jongeren van het bisdom van Breda, Nancy van der Zande, coördineert de dag en verzamelt samen met de vormselwerkgroepen van de parochies de adressen van de vormelingen die hiervoor worden uitgenodigd.

Spetterende dag
Nancy van der Zande: “Vorig jaar vond Lopend Vuurtje nieuwe stijl voor het eerst plaats. Het was een spetterende dag. De dag opende met een mooie eucharistieviering. Daarna waren er workshops, spellen, inhoud en gezelligheid. Gebiologeerd luisterden de jongeren naar het getuigenis van zuster Sterre, een blauwe zuster, die speciaal voor hen naar Bergen op Zoom was gekomen om te vertellen over God en geloof.”

(Foto: J. Wouters)

Voor vormelingen van vorig jaar en komend jaar
Lopend Vuurtje is een actieve en inhoudelijke dag voor alle vormelingen in het bisdom van Breda. Het doel van Lopend Vuurtje is om deze tieners samen te brengen en met elkaar in contact te laten komen. Vormelingen van het vorige jaar en van komend jaar worden ervoor uitgenodigd.

De vormselwerkgroepen worden gevraagd om de namen en adressen van de vormelingen voor 18 mei 2012 door te geven aan het dekenaat. Als de namen en adressen van aanstaande vormelingen nog niet bekend zijn, dan wordt gevraagd het verwachte aantal vormelingen door te geven.

Voorbereiding op het vormsel in de parochies
De diocesane vormelingendag vond vorig jaar voor het eerst in het najaar plaats om parochies in de gelegenheid te stellen de dag op te nemen in de voorbereidingstrajecten op het vormsel.

Werkwinkels
Lopende Vuurtje heeft als thema: ‘de kracht van de heilige Geest’. Voor de vormelingen zijn er twee rondes met werkwinkels waarin ze aan de slag gaan met het thema. Ook voor de pastorale beroepskrachten, de begeleiders en de ouders is een workshopprogramma.

(Foto: J. Wouters)

Meer informatie
Lopend Vuurtje vindt jaarlijks plaats op de eerste zaterdag van oktober in Bergen op Zoom. Parochies die meer willen weten over Lopend Vuurtje kunnen hierover navraag doen bij de dekens en vormheren en bij de projectmedewerkster jongeren van het bisdom.

Op woensdag 9 mei is Nancy van der Zande te gast bij een ontmoeting van de vormselwerkgroepen van dekenaat Het Markiezaat om meer informatie te geven over Lopend Vuurtje.

Op donderdag 24 mei zal zij dit doen bij de ontmoeting van vormselwerkgroepen in dekenaat de Baronie.

Meer informatie: E lopendvuurtje@bisdombreda.nl of T 076 5223444.