Theater in de kerk

2 mei 2012

Op zaterdag 21 april kwamen ongeveer 40 jongeren bij elkaar in de H. Marcoenkerk te Dorst. Samen waren zij een dag bezig met het verhaal van de Ark van Noach. ’s Avonds speelden ze een schitterende voorstellling.

Marilène van Overveld uit Bergen op Zoom speelde de hoofdrol. Zij was Noach. Nancy van der Zande-van Geel was als leidster van de Rock Solidgroep uit Bergen op Zoom bij de voorstelling aanwezig. “Ik heb ervan genoten,” zegt ze. “Je ziet dat het evenement, kwalitatief gezien, steeds groeit. Ik vind het knap dat de organiserende werkgroep met beperkte middelen een goede productie kan neerzetten.”

Theater in de kerk is een jaarlijks initiatief dat in een parochie van het bisdom plaatsvindt. Onder leiding van ervaren regisseurs spelen jongeren een bijbelverhaal en zorgen ervoor dat dit bijbelverhaal door middel van zang, dans en toneel wordt uitgebeeld.

Omdat de Heilige Marcoenkerk in Dorst dit jaar 100 jaar bestaat, nam de parochie het initiatief dit evenement in hun eigen geloofsgemeenschap te organiseren.

Voor een impressie, klik: hier