Bisdom verstuurt gebedskaartjes Roepingenzondag aan parochies

18 april 2012

Speciaal voor Roepingenzondag 29 april 2012 is een gebedskaartje gemaakt voor parochies in het bisdom van Breda. Het wordt parochies deze week toegestuurd om uit te delen in het weekend van Roepingenzondag.

Gebed om roepingen
Het gebedskaartje bevat een gebed om roepingen en daarnaast korte informatie over mgr. Frencken en de Mgr. Frenckenstichting voor de priesteropleiding in het bisdom van Breda. Mgr. Frencken was een inspirerende priester van het bisdom van Breda, die aan de wieg stond van de Vereniging van Catechisten. In hem zien we aandacht voor de sacramenten, met name de eucharistie, samengaan met een groot engagement vanwege de sociale leer van de Kerk.

Informatiedag Bovendonk
Op zaterdag 14 april vond de jaarlijkse informatiedag op Bovendonk plaats voor mannen, jonger en ouder, met belangstelling voor de opleiding tot priester of diaken. Zes personen namen deel aan deze informatiedag en gingen in gesprek over hun roeping met bisschop Liesen en rector Schnell. Ook werd informatie gegeven over de opleiding Bovendonk. De informatiedag vindt jaarlijks plaats voorafgaand aan Roepingenzondag.

Gebedskring roepingen
Op zondag 29 april komt de diocesane gebedskring roepingen bijeen om 17.00 uur in de H. Antoniuskathedraal te Breda voor een vesperviering. Allen die het gebed om roepingen in het bisdom van Breda mee willen dragen zijn hiervoor van harte uitgenodigd.

Download het gebedskaartje
Meld u aan voor de diocesane gebedskring roepingen

Het gebedskaartje toont een glas-in-lood-raam uit de kapel van het bisschopshuis in Breda.