Diocesane Zangdag 2012 over Hemelvaart en Pinksteren

11 januari 2012

Op zaterdag 4 februari vindt in de Bartholomeuskerk te Zevenbergen de diocesane Zangdag plaats. De Zangdag wordt jaarlijks georganiseerd door de diocesane Sint-Gregoriusvereniging Breda en de pastorale dienstverlening van het bisdom van Breda.

Nieuwe inspiratie
De Zangdag biedt dirigenten en koorzangers nieuwe muziek en inspiratie voor de koorpraktijk, onder leiding van vooraanstaande kerkmusici uit het bisdom.

Nieuwe composities
Frans Bullens presenteert nieuwe composities van zijn hand voor Hemelvaart en Pinksteren. Op deze dag worden ook nieuwe composities voor de vormselviering gepresenteerd, die werden vervaardigd door Frans Bullens en Frank van Nimwegen.

Werkwinkels
’s Middags is er gelegenheid om tijdens een van de drie werkwinkels nader kennis te maken met deze nieuwe muziek. Er zijn in totaal drie werkwinkels: A. Stemvorming, B. Gregoriaans, C. Nieuwe gezangen voor het H. Vormsel.

In de werkwinkel gregoriaans zal Lambert van Eekelen ingaan de vele mogelijkheden die deze muziek biedt voor Hemelvaart en Pinksteren. Het Veni Creator Spiritus wordt nog steeds met Pinksteren in veel kerken gezongen. Maar de eeuwenoude traditie van het gregoriaans is veel rijker.

Meer informatie en aanmelden
Download de folder voor meer informatie.
Aanmelden kan via het formulier op deze site.