Startavonden Vastenaktie en Vastenestafette 2012

19 oktober 2011

Op maandag 28 november en dinsdag 29 november vinden de startavonden plaats van de campagne voor de Vastenaktie en Vastenestafette van 2012. De komende vastentijd staat Ethiopië centraal.

Projecten in Ethiopië
Bij de startavonden wordt informatie gegeven over de projecten van de Vastenaktie. Een medewerkster van Dare2Go vertelt over haar reis naar Ethiopië afgelopen zomer. De Vastenaktie werkt samen met partnerorganisatie de ‘Daughters of Charity’ uit de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba. Zij steunt initiatieven die leven bij de bevolking en geeft mensen net even dat extra duwtje in de rug waardoor ze een menswaardig bestaan op kunnen bouwen.

Ook zal er een korte presentatie zijn over de Vastenestafette 2012.

Data en locaties
De avonden beginnen om 19.30 uur en duren tot 21.30 uur:
– Maandag 28 november: de H. Michaëlkerk, Hooghout 67 in Breda
– Dinsdag 29 november: dekenaal centrum Markiezaat, Rector Hellemonsstraat 1 in Roosendaal.

In Zeeland wordt op aanvraag van parochies en samenwerkingsverbanden informatie verstrekt.

Aanmelden kan via mevrouw Addy Kanters, E akanters@bisdombreda.nl.

Landelijke startdag
De landelijke startdag van de Vastenaktie vindt plaats op 5 november. Sister Brenda uit Ethiopië zal vertellen over haar werk in de sloppenwijken van Addis Abeba. Daarnaast zullen Ethiopiërs uit Nederland een koffieceremonie uitvoeren, met muziek en dans. Er is een Ethiopische wijk en de Ethiopische priester Petros Berga, werkzaam in Edam, verzorgt een viering. De Vastenaktie laat een bus rijden van Goes via Bergen op Zoom en Breda naar de HAS in s-‘Hertogenbosch. Voor het programma en opgave: I www.vastenaktie.nl.