Meldpunt Seksueel Misbruik RKK informeert over afhandeling klachten

18 oktober 2011

Met een persbericht informeert het Meldpunt Seksueel Misbruik RKK over de afgehandelde klachten seksueel misbruik in de Katholieke Kerk.

Er zijn sinds de hausse aan meldingen van seksueel misbruik in de RK Kerk, nu in totaal 568 klachten ingediend. Daarvan zijn er (per 10 oktober 2011) 97 geheel afgerond (17%).

Momenteel worden vooral zaken behandeld waarin de aangeklaagde nog leeft. In totaal gaat het om ongeveer 100 personen.

De adviezen van de Klachtencommissie zijn geanonimiseerd al gedeeltelijk, en worden geheel op de website van het Meldpunt Seksueel Misbruik RKK gepubliceerd. In eerste instantie zijn dat die uit 2010 en 2011. Daarna komen de uitspraken van vóór 2010 aan de beurt.

• Voor het persbericht (18-10-2011) van het Meldpunt Seksueel Misbruik RKK, klik hier
  • Voor de publicatie door het Meldpunt Seksueel Misbruik RKK van de uitgebrachte adviezen, klik hier