Het sacrament van boete en verzoening (Week van de sacramenten) – video

30 september 2011

Op donderdag 29 september brachten bisschop Van den Hende enpriesterstudenten en priesters een bezoek aan Meersel-Dreef. Bij het capucijnerklooster werd gesproken over het sacrament van boete en verzoening. Op Youtube werd een video geplaatst met een interview met de bisschop en beelden van het bezoek.

Pastoor Fons van Hees, diaken Egbert Bornhijm en pater Jan Geerts ofm hielden elk een korte inleiding. Daarna gingen de deelnemers met elkaar in gesprek.

• Lees het geloofsboekje over het sacrament van boete en verzoening, klik hier
  • Pastoor Fons van Hees gaf in 2010 een interview aan Omroep RKK over het sacrament van boete en verzoening. Bekijk die uitzending, klik hier
  • Bekijk de video van het bezoek aan Meersel-Dreef op YouTube, klik hier

Week van de sacramenten
Van 26 september tot 2 oktober 2011 vindt de ‘Week van de sacramenten’ plaats. Met een serie kleinschalige activiteiten vraagt het bisdom aandacht voor de betekenis van de sacramenten. Het bisdom organiseert deze week -met op elke dag een activiteit- om het gelovig verstaan van de sacramenten te verdiepen, en omdat vele mensen juist rond de sacramenten in contact komen met de Kerk en het evangelie. Parochies sluiten met eigen activiteiten aan.
Voor meer informatie, klik hier