Bijeenkomst gebedskring roepingen op Roepingenzondag 15 mei

23 mei 2011

Op Roepingenzondag 15 mei kwam in de H. Antoniuskathedraal in Breda de diocesane gebedskring roepingen bijeen. De gebedskring roepingen komt tweemaal per jaar bijeen. Vanuit het dekenaat Zeeland was een gebedsgroep speciaal afgereisd naar Breda.

Gebedskring roepingen dekenaat Zeeland
Deken Paul Verbeek: “Op 5 mei kwam de gebedskring roepingen van het dekenaat Zeeland bijeen. We spraken toen over de zaligverklaring van de paus Johannes Paulus II en deelden met elkaar wat hij voor ons betekent. Iedereen kreeg na afloop een noveenkaars, die we op Roepingenzondag bij de vesperviering aan onze bisschop hebben aangeboden. Bij de noveenkaars zat een gebed, dat negen dagen lang werd gebeden. Achttien huishoudens deden mee aan deze noveen.”

Diocesane gebedskring roepingen
Iedereen kan meebidden met het gebed om roepingen. Dat kan door individueel lid te worden van de gebedskring. Leden van de gebedskring worden tweemaal per jaar persoonlijk uitgenodigd voor de bijeenkomsten van de gebedskring en ontvangen informatie over de priester- en diakenopleiding Bovendonk, waarvoor in het bijzonder om gebed wordt gevraagd.

Lokale gebedskringen
Ook in parochieverband kan het gebed om roepingen vorm krijgen via lokale gebedskringen die zich aansluiten bij het gebed om roepingen.

Meer informatie?
E gebedskringroepingen@bisdombreda.nl
T 076 5223444
Aanmelden kan via het formulier op deze site, klik hier.