Overlijdensbericht Annemiek Waij

9 december 2019

Op zondag 8 december 2019 is mw. drs. A.M.A. (Annemiek) Waij overleden. Ze was al geruime tijd ernstig ziek. Annemiek Waij was benoemingenfunctionaris van het Bisdom Breda en stafmedewerker van het vicariaat Breda.

Annemiek Waij werd op 9 december 1956 geboren in Krommenie en ze groeide op in Halsteren. Na het afronden van de middelbare school studeerde ze aan de Bibliotheek- en Documentatieacademie in Tilburg. Ze deed een stage in de bibliotheek van de Theologische Faculteit te Tilburg en werd aangesproken door de theologie. In 1977 begon ze aan deze faculteit met de studie theologie. Annemiek Waij studeerde in 1985 af in de theologie van het maatschappelijk handelen.

In 1992 benoemde bisschop Ernst haar tot lid van het pastoraal team voor het arbeidspastoraat voor het dekenaat Oosterhout. Bisschop Muskens vroeg Annemiek Waij in 1999 om coördinator te worden van het dekenaat De Baronie. Daarmee werd Annemiek ook lid van de toenmalige bisdomraad. Vanaf dat moment tot aan haar overlijden was Waij bestuurlijk betrokken bij het Bisdom Breda. In 2010 benoemde bisschop Van den Hende haar tot benoemingenfunctionaris voor het parochiepastoraat. Zij combineerde die functie met haar taak als dekenaal coördinator.

Na de oprichting van de vicariaten Middelburg en Breda in 2012 werd Waij door bisschop Liesen aangesteld als stafmedewerker van het vicariaat Breda en lid van de bisdomstaf. Als stafmedewerker en als benoemingenfunctionaris had Annemiek intensief contact met parochiebesturen en pastorale beroepskrachten. Ze deed dat werk graag en met grote zorgvuldigheid en aandacht voor mensen. Op 12 mei 2017 vierde Annemiek Waij haar zilveren jubileum als pastoraal werkster.

De uitvaart vindt plaats op donderdag 12 december om 10.30 uur in de H. Maria Magdalenakerk, Hoofdstraat 60 in Rijen. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op de begraafplaats bij deze kerk.