The Passion: grootse uitbeelding van het Passieverhaal

26 maart 2011

Zowel directeuren van het VO en docenten godsdienst-levensbeschouwing als pastorale beroepskrachten ontvangen deze week informatie over The Passion. The Passion brengt op Witte Donderdag (21 april) het verhaal van Pasen in beeld. The Passion vindt plaats op diverse podia op de Markt in Gouda. Bekende Nederlandse artiesten vertolken de rollen uit het verhaal.

Live op tv
The Passion is een missionaire kans om aandacht te besteden aan Pasen. Het wordt live uitgezonden op donderdagavond 21 april vanaf 20.30 uur op Nederland 3, Radio 2 en internet.

Voor scholen
Naar de scholen werden een poster en enkele folders gestuurd. De bisschoppelijk gedelegeerde voor het onderwijs nodigt de docenten uit om The Passion mee te maken in de klas. Binnenkort ontvangen scholen per e-mail lespakketten die hen kunnen ondersteunen om rond The Passion met de leerlingen in gesprek te gaan over het passieverhaal en het lijden van Jezus Christus.

Voor parochies
Pastorale beroepskrachten ontvangen een brief met de uitnodiging om The Passion mee te maken in de parochies. Dat kan via de televisie, eventueel gecombineerd met een programma in de parochie op Witte Donderdag. In het verlengde van de publiciteit voor The Passion kunnen parochianen ook worden uitgenodigd voor de viering(en) in de kerk op Goede Vrijdag.

Parochies die folders en posters willen ontvangen, kunnen hiervoor contact opnemen met het secretariaat van het bisdom (E secretariaat@bisdombreda.nl, T 076 5223444).

The Passion live in Gouda
Voor iedereen die The Passion in levende lijve mee wil maken rijdt er een bus vanuit Goes, via Bergen op Zoom en Breda naar Gouda. De kosten zijn € 10,00. Wie mee wil rijden kan zich opgeven via E jongerenpastoraat@bisdombreda.nl.

The Passion op internet
Het laatste nieuws over The Passion kan worden gevolgd via www.thepassion.nl, twitter @thepassiongouda of facebookcom/thepassion

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u bellen: T 076 522 3444 (vraag naar de medewerker van het jongerenpastoraat) of mailen: E jongerenpastoraat@bisdombreda.nl.

Download de flyer, klik hier