Geloofsgesprek op tv: Titus Frankemölle

9 maart 2011

Op zondag 13 maart zendt de RKK op Nederland 2 om 10.00 u. de eucharistieviering uit vanuit de H. Quirinuskerk te Halsteren. Bisschop van den Hende is de hoofdcelebrant van deze viering. Voorafgaand aan de eucharistieviering om 9.35 uur heeft Leo Fijen een geloofsgesprek met Titus Frankemölle.

Titus Frankemölle is algemeen directeur van de Kwadrant Scholengroep in Dongen en Oosterhout. Daarnaast is hij voorzitter van de Diocesane Katholieke Schoolraad (DKSR) van het bisdom van Breda en studeert hij voor diaken aan de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk te Hoeven. In het interview legt hij een verband tussen de sociale leer van de Kerk en het onderwijs. Hij spreekt ook over zijn roeping tot het diakenambt.

De zeven geloofsgesprekken uit het bisdom van Breda staan in 2011 steeds in het teken van de sociale leer van de Kerk. Bisschop Van den Hende beet op 30 januari 2011 het spits af.