‘Thuis in de Veertigdagentijd’

3 maart 2011

Deze week is vanwege de Veertigdagentijd het boekje ‘Thuis in de Veertigdagentijd’ aan parochies verstuurd. Het boekje werd gemaakt voor kinderen en kan thuis en op school worden gebruikt.

Het boekje verschijnt in het kader van het project ‘De heilige Schrift verbeelden’. Het boekje heeft voor elke dag een Bijbeltekst, een vraag en een opdracht en ook een afbeelding die kan worden ingekleurd.

“Door de vraag en de opdracht kunnen goede woorden worden omgezet in goede daden,” schrijft projectmedewerker Eveline van Ommering in de aanbiedingsbrief bij het boekje. “Wij hopen dat dit boekje brede belangstelling krijgt met name bij allen die in de parochies en thuis zorg dragen voor de nieuwe generatie,” aldus Van Ommering. Zo kunnen parochies het boekje aanreiken aan jonge gezinnen, ouders van communicanten en vormelingen, aan doopouders en aan gezinnen die deelnemen aan kind en Kerk activiteiten.