Boodschap van de paus voor roepingenzondag: ‘Roepingen bevorderen in de lokale Kerk’

11 februari 2011

Het thema van Roepingenzondag 15 mei 2011 luidt ‘Roepingen bevorderen in de lokale Kerk.’ Dit is op 10 februari bekend gemaakt door het Vaticaanse persbureau. Volgens de paus toont de vitaliteit van een kerkgemeenschap zich door het vermogen roepingen te wekken.

Grotere gevoeligheid voor roepingenpastoraat ontwikkelen
Paus Benedictus XVI beklemtoont in zijn boodschap bij gelegenheid van roepingenzondag het belang van het gebed voor roepingen in gezinnen, parochies en gebedskringen. Daarnaast is het volgens de paus essentieel dat elke lokale Kerk een grotere gevoeligheid ontwikkelt voor het roepingenpastoraat door jonge mensen te helpen om te groeien in een oprechte vriendschap met de Heer. In de vriendschap met de Heer is het persoonlijk en liturgisch gebed van belang, het aandachtig lezen van de Schrift en het luisteren naar het woord van God.

Bisdom van Breda: gebedskring roepingen
Het bisdom van Breda sluit dit jaar aan bij het thema van roepingenzondag met de gebedskring roepingen. Via advertenties die over kunnen worden genomen in parochiebladen worden mensen uitgenodigd zich aan te sluiten bij het gebed om roepingen en lid te worden van de gebedskring.

Op zondag 15 mei 2011 komt de diocesane gebedskring voor roepingen van het bisdom van Breda om 17.00 uur in de H. Antoniuskathedraal bij elkaar. Door dit gebed stimuleert het bisdom roepingen tot het gewijde ambt en het religieuze leven. Opgeven voor de gebedskring kan via het formulier op de website van het bisdom, klik hier

Advertenties voor parochiebladen
De advertentie voor de gebedskring roepingen voor parochiebladen kan al worden gedownload, klik hier

In de aanloop naar Roepingenzondag worden voor parochiebladen ook advertenties gemaakt van onder meer de Priester- en diakenopleiding Bovendonk.