Bijeenkomst: ‘Op weg naar een luisterende Kerk’

7 februari 2023

‘Op weg naar een luisterende Kerk’, zo luidt de titel van de bijeenkomst over ‘hoe het synodale proces verder gaat en wat parochianen hieraan kunnen bijdragen’. De bijeenkomst gehouden op donderdagavond 2 maart in de H. Bernardusparochie. Jos Moons SJ verzorgt tijdens deze avond een inleiding.

Paus Franciscus droomt van een andere aanpak in de kerk. Minder top-down. In plaats daarvan meer samen naar de goede weg zoeken, in dialoog, luisterend naar elkaar en naar de H. Geest. Kortom, synodaal. Wat betekent dat voor onze geloofsgemeenschappen? Hoe doe je dat, luisteren naar de ander en naar de H. Geest? Hoe kunnen wij – jij en ik – samen synodaal op weg zijn? Jezuïet Jos Moons (KU Leuven) schreef er een boek over en komt met ons meedenken. Moons is verbonden aan de Katholieke Universiteit van Leuven. Hij is mede auteur van het boek: ‘Op weg naar een luisterende kerk’, verschenen november 2022. De bijeenkomst wordt georganiseerd door de H. Bernardus van Clairvaux parochie in samenwerking met de Immanuelparochie.

Praktisch: