Vormelingendag Lopend Vuurtje op 15 oktober 2022

15 juli 2022

Goed nieuws voor de tieners die in 2020 en 2021 het heilig Vormsel hebben ontvangen, of dit (school)jaar nog aan de beurt zijn: op zaterdag 15 oktober 2022 wordt er weer de vormelingendag Lopend Vuurtje gehouden. De plaats van samenkomst is Bergen op Zoom. De laatste keer dat de vormelingendag kon doorgaan, was in 2019.

De dag begint om 10:00 uur met een eucharistieviering in de Lourdeskerk van Bergen op Zoom. Na een gezamenlijke lunch is er volop ruimte voor ontmoeting en wordt een uitdagend vlammenspel gedaan. Voor ouders, verzorgers en begeleiders is er een moment van groepsgesprek. Aan het einde van het programma, vanaf 13:30 uur, krijgen de deelnemers een persoonlijke zegen.

Persoonlijke uitnodiging
Vrijwilligers die in de parochie betrokken zijn bij het vormselprogramma, worden aangemoedigd om de tieners persoonlijk uit te nodigen. Om daarbij te helpen, zijn er dit jaar uitnodigingskaarten gemaakt die persoonlijk aan de vormelingen kunnen worden overhandigd. Op de kaart is ruimte om de naam van de vormeling op te schrijven, inclusief de namen van de werkgroepleden die de vormelingen namens de parochie uitnodigen. Heeft de parochie een stempel? Dan kan die er ook bij. Er mag breed worden uitgenodigd: alle vormelingen van de (school)jaren 2020, 2021 én 2022 zijn van harte welkom!

De parochies in het bisdom Breda ontvangen op korte termijn posters, flyers en uitnodigingskaarten om aandacht te geven aan de vormelingendag. Voor een goede organisatie is het nodig om vooraf aan te melden.

Momenteel is er geen bericht aanwezig.