Informatieavond over landelijke bedevaart

23 juli 2024

Op maandag 2 september 2024 houdt het bisdom Breda een informatieavond over de landelijke bedevaart die in de meivakantie van 2025 (van 26 april tot 3 mei) zal plaatsvinden. De avond wordt gehouden in de Cuyperszaal nabij de basiliek van Oudenbosch.

Landelijke bedevaart
In 2025 viert de Rooms-Katholieke Kerk een jubeljaar. Het thema van dit jaar is ‘Pelgrims van Hoop’. In het jubeljaar houden de Nederlandse bisdommen een gezamenlijke bedevaart naar Rome. Deze landelijke bedevaart wordt verzorgd door het Huis van de Pelgrim. Inschrijving en deelname verloopt via deze bedevaartorganisatie. Vicaris Paul Verbeek zal met de bedevaart meegaan om de pelgrims van het bisdom Breda te begeleiden.

Informatieavond op 2 september
Tijdens de informatieavond zullen de plannen voor de bedevaart worden gepresenteerd. Ook is er gelegenheid om vragen te stellen. De informatieavond vindt plaats op maandag 2 september 2024 om 19.30 uur in de Cuyperszaal te Oudenbosch (onder de basiliek; ingang via Pelgrim 2 aan het Doelpad). Belangstellenden kunnen zich vóór 25 augustus 2024 aanmelden via deze activiteitenpagina. Definitieve opgave voor de bedevaart zelf kan via Huis voor de Pelgrim.

Parochies in het bisdom ontvangen flyers en posters om bekendheid te geven aan de landelijke bedevaart. Het laatste nieuws en actuele programma-informatie over het Jubeljaar 2025, is te vinden op de speciale themapagina voor het heilig jaar.