De zeereerwaarde pater A.W. (Toon) Gerritsen OFM Cap

Op zaterdag 18 juni 2022 is te Tilburg overleden de zeereerwaarde pater A.W. (Toon) Gerritsen. Hij werd geboren op 24 januari 1931 te Enschede. Op 31 juli 1961 werd hij tot priester gewijd.
Van 1968 tot 1978 was pater Gerritsen surveillant op het kleinseminarie van de kapucijnen in Oosterhout; gelijktijdig was hij godsdienstleraar op scholen voor lager onderwijs in Dongen. Ook was hij de vaste dirigent van het interparochiële jongerenkoor in Oosterhout.
Nadat hij vanaf 1981 werkzaam was geweest als pastor in de H. Gerardus Majellaparochie te Tilburg en als gardiaan van het klooster aan de Korvelseweg aldaar, werd hij op 1 september 1990 benoemd tot pastoor van de parochie van de H. Johannes de Doper te Oosteind, met een taak voor de regio Oosterhout. Op 1 januari 1992 werd hij tevens benoemd tot pastoor van de parochie van het H. Huisgezin van Nazareth te Oosterhout. Ook na zijn emeritaat op 1 oktober 1998 bleef hij met regelmaat voorgaan in vieringen te Oosteind, voor het laatst met Kerstmis in 2017.
Pater Gerritsen werd begraven op de Gedenkplaats van de kapucijnen te Velp.