De zeereerwaarde heer B.J.A. (Ben) Kortmann

Op zondag 16 oktober 2022 is overleden de zeereerwaarde heer B.J.A. (Ben) Kortmann. Hij werd geboren op 22 mei 1929 te Boskoop. Op 4 juni 1955 werd hij tot priester gewijd. Na zijn priesterwijding was Ben Kortmann kapelaan in Zierikzee en later in verschillende parochies in Breda. Ook was hij moderator en godsdienstleraar op het Onze Lieve Vrouwelyceum in Breda. In 1979 werd Ben de pastorale zorg toevertrouwd van de parochie van het H. Huisgezin van Nazareth te Oosterhout. In 1981 werd hij pastoor van de H. Laurentiusparochie te Breda tot hij in 1994 met emeritaat ging. We zijn Ben Kortmann veel dank verschuldigd voor zijn inzet ook na zijn emeritaat. Nooit deed het bisdom tevergeefs een beroep op hem om te helpen op plaatsen en in situaties die om een ‘tijdelijke overbrugging’ vroegen. Op deze wijze hebben we van zijn kwaliteiten gebruik mogen maken in Oud-Gastel en omgeving, in het dekenaat Bergen op Zoom als deken en als parochieadministrator en teamleider ten behoeve van meerdere parochies in Bergen op Zoom en de regio Rucphen. De uitvaartdienst voor hem wordt gevierd op vrijdag 21 oktober 2022 om 13.00 uur in de H. Laurentiuskerk, Ginnekenweg 333, 4835 ND te Breda. Aansluitend wordt hij begraven op begraafplaats Vogelenzang, Vogelenzanglaan, 4835 EL te Breda.