Vicaris-generaal Schoenmakers neemt afscheid

16 juni 2012

Op zondag 30 september 2012 zal vicaris-generaal drs. V.G.P.J.M. Schoenmakers afscheid nemen als vicaris-generaal van het bisdom van Breda. De bisschop van Breda, mgr. Liesen, heeft dit deze week in een brief bekendgemaakt.

Vincent Schoenmakers zal afscheid nemen in een diocesaan samenzijn met pastorale beroepskrachten en parochianen van het bisdom en te midden van de vier bisschoppen die hij gediend heeft: mgr. Ernst, mgr. Muskens, mgr. Van den Hende, en mgr. Liesen.

Het afscheid vindt plaats op zijn 73e verjaardag, zondag 30 september 2012 te Hoeven (13.30 uur – 17.30 uur). Medio augustus worden de uitnodigingen verzonden.

Vincent Schoenmakers werd priester gewijd op 12 juni 1965. Hij was 14 jaar deken, 3 jaar bisschoppelijk vicaris, en sinds 1999 vicaris-generaal.

Download de brief van bisschop Liesen, klik hier.