Vernieuwd kostersboek gepresenteerd op kostersbijeenkomst

4 maart 2011

Op maandagavond 21 februari 2011 vond in de H. Bartholomeuskerk te Zevenbergen een kostersbijeenkomst voor de kosters in het dekenaat Het Markiezaat plaats die georganiseerd werd door Peter de Rooij, deken van het dekenaat Het Markiezaat en Myriam de Jong-Smits, medewerkster voor liturgie van de pastorale dienstverlening van het bisdom van Breda.

Annie Coppens-Baeten, coördinator van het Centrum voor Parochiespiritualiteit te Nijmegen, presenteerde het vernieuwde kostersboek. Ze ging, aan de hand van het kostersboek, het directorium en het altaarmissaal heel concreet in op de liturgie van de Goede Week en de Paastijd. De deelnemers kregen ook de gelegenheid de H. Bartholomeuskerk te bezichtigen.

“Ongeveer 10 jaar na de eerste editie is een volledig vernieuwde uitgave verschenen,” verklaart deken De Rooij deze presentatie. “Deze nieuwe editie houdt rekening met vernieuwde kerkelijke regelgeving op liturgisch terrein.” Volgens deken De Rooij was de avond een succes. “Ongeveer 125 kosters bezochten de bijeenkomst. Mevrouw Coppens-Baeten legde alles helder uit. Het kostersboek is goed verkocht. We overwegen ook in andere dekenaten dergelijke bijeenkomsten te organiseren.”

Het kostersboek is uitgegeven door en te bestellen bij het Centrum voor Parochiespiritualiteit te Nijmegen.. Telefoon 024-3558029, e-mail: cps.nijmegen@kloosterbrakkenstein.nl
De kosten bedragen euro 29,50 exclusief verzendkosten.