Vastenestafette trekt verder

29 maart 2011

De afgelopen week werd de vastenestafette onderbroken door het Hoogfeest van de Aankondiging van de Heer. De stop in Steenbergen vormde een hoogtepunt. Ouderen en jongeren trokken samen op bij een bezoek aan de H. Gummaruskerk. Ad Rops presenteerde het project van de Vastenaktie in Galder.

De komende week doet de vastenestafette alle dekenaten van het bisdom aan. Op sommige dagen zijn er zelfs meer activiteiten. Het is te hopen dat het zaterdag aangenaam weer is. In Gilze organiseert de parochie een meditatieve wandeling. Boekenliefhebbers kunnen die dag hun hart ophalen in Zeeuws-Vlaanderen. Zowel in Hulst als in Terneuzen zijn er boekenmarkten waarvan de opbrengst bestemd is voor de Vastenaktie. Er zijn vastenmaaltijden in Heerle, Roosendaal, Rijen en Zegge terwijl Ad Rops te beluisteren is in Breda-Noord. Dit is nog maar een greep uit de activiteiten. Dagelijks doet het bisdomblog hiervan verslag op de site.