Theater in de kerk 2008 brengt David tot leven

22 april 2008

Zaterdag 19 april verzamelden zich ruim zeventig tieners en jongeren uit het bisdom Breda in Oosterhout in de Antoniuskerk voor negende editie van Theater in de kerk.

Centraal stond dit jaar een compilatie van de verhalen rond koning David. Het verhaal wisselt elk jaar, maar de formule blijft hetzelfde: in één dag vanuit het niets een theatervoorstelling maken.

En dat betekent nogal wat: decors, kostuums, techniek, dans en muziek moeten allemaal in die ene dag bedacht, geoefend en gemaakt worden. De tieners en jongeren worden uitgedaagd om daar zelf zo veel mogelijk hun ideeën in te leggen.

Een dag hard werken in Oosterhout dus, met als slotakkoord een voorstelling. Ruim 200 mensen zagen hoe de jongeren eer van hun werk hadden: na een miserabele generale repetitie, verliep de voorstelling zo goed als vlekkeloos.

Een foto-impressie:

Druk overleg over de bouw van de decors.

Hoogtepunt in de show waren de dansen – zelf bedacht en ingestudeerd.

Koning Saul overpeinst de successen van de jonge David.

David tegenover Goliath…

(Foto’s: J. Wouters)