Teken- en kleurwedstrijd Actie Kerkbalans

12 maart 2009

Het bisdom van Breda organiseert in verband met de actie Kerkbalans zijn jaarlijkse kleur- en tekenwedstrijd voor kinderen.

“Deze week ontvangen de parochies en parochiekernen de uitnodiging om tekeningen in te sturen,” vertelt Gerrit van Dieren, diocesaan coördinator van de actie Kerkbalans. “Op deze manier hopen we meer naamsbekendheid voor onze actie te krijgen. Met de teken- en kleurwedstrijd proberen we contact te leggen met jonge gezinnen en kinderen. Deze wedstrijd past prima in een beleid voor parochies om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Er zijn prijzen voor verschillende leeftijdscategorieën. Op deze manier is deze prijsvraag heel aantrekkelijk voor eerste communicanten en vormelingen.”

Het is een oude traditie om jaarlijks de prijswinnaars te ontvangen. De prijswinnaars ontvangen een bericht over de datum en het tijdstip wanneer dit plaatsvindt. “Er is altijd een korte ontmoeting met de bisschop,” aldus Gerrit van Dieren. “Hij reikt de prijzen uit. Daarna is er een kort speels programma rond bisschopshuis en kathedraal.”

Dit jaar is de prijsuitreiking op woensdag 3 juni 2009