‘Sydney op Zoom’

30 juni 2008

Ruim 30 jongeren gaan met de bisdomreis naar de Wereldjongerendagen in Sydney. Voor de thuisblijvers organiseert het Jongerenplatform van het bisdom Breda op zaterdag 19 juli een parallelbijeenkomst in het tot ‘Sydney op Zoom’ omgedoopte Bergen op Zoom.

‘Sydney op Zoom’ wordt speciaal georganiseerd voor de thuisblijvers die toch iets mee willen krijgen van de Wereldjongerendagen.

De jongeren melden zich om 10:00 uur ’s ochtends in de pastorie van de O.L. Vrouw parochie in Bergen op Zoom, en om 11:00 uur kijken ze samen live naar de avondwake die dan plaatsvindt in Sydney. Na afloop wordt live contact gezocht met de Bredase jongeren die in Sydney op het grote veld zitten.

De middag wordt doorgebracht in de binnenstad van Bergen op Zoom. ’s Avonds wordt het hoogtepunt de live uitzending van de grote viering in Sydney. Voor de jongeren daar ’s ochtends, maar in Nederland midden in de nacht (2:00 uur).

Sydney op Zoom wordt – na een paar uur slapen – afgesloten met een ontbijt. Wie wil kan dan nog mee naar de viering in één van de kerken in Bergen op Zoom.

Voor meer informatie een aanmelding: sydneyopzoom@live.nl.
(Opgeven is verplicht i.v.m. slaapplaatsen en het eten. Stuur een mail met je naam, adres en telefoonnummer.)

De jongeren in Sydney houden een weblog bij op www.wjd2008.web-log.nl!