Restyling bisdommagazine

2 november 2010

Het bisdommagazine van het bisdom van Breda wordt gerestyled. Het eerste nummer in de nieuwe stijl verschijnt eind november. Het blad krijgt een verrassend nieuwe omslag, met een grote paginavullende foto.

Daarnaast is gekozen voor een andere letter, die prettig leesbaar is. Verder heeft het blad voortaan drie kolommen in plaats van twee. De nieuwe opmaak verbetert de leesbaarheid en de toegankelijkheid van de artikelen.

Het thema van het magazine is ‘Vriendschap met Cristus’. Het wordt de parochies in het bisdom aangeboden vanwege de voorbereiding op de twee bedevaarten die in 2011 plaatsvinden.

In augustus 2011 reizen jongeren naar de Wereldjongerendagen (wjd) in Madrid. In de herfstvakantie van 2011 (22-29 oktober) vindt de bisdombedevaart naar Padua en Assisi plaats. Aan beide bedevaarten ligt eenzelfde thematiek ten grondslag: vriendschap met Christus (Joh. 15, 12-17). Jong en oud zijn zo in 2011 samen onderweg. Bovendien worden parochies uitgenodigd om rond de bisdombedevaart een inhoudelijk aanbod te doen als ‘thuisprogramma’ voor de thuisblijvers.