Programma bisdombedevaart Lourdes

9 maart 2009

Het programma van de bisdombedevaart in Lourdes is bekend gemaakt. De bedevaartorganisatie heeft de verzoeken voor locaties en tijdstippen ingediend bij het heiligdom, waarna het programma kon worden vastgesteld.

Bisdom ‘pluspakket’
Het programma van de bisdombedevaart heeft enkele extra onderdelen. Zo wordt tweemaal een serie van drie catecheses aangeboden over Maria in de Bijbel, Maria in iconen, Maria in gezangen. De catecheses worden verzorgd door pastorale beroepskrachten van het bisdom van Breda.

Elke catechesewordt tweemaal gegeven. Iedere deelnemer aan de bedevaart kan zo twee van de drie catechese volgen. De catecheses worden gegeven op maandag 25 mei en dinsdag 26 mei en zijn in het overzicht hieronder aangegeven met een sterretje.

Vrijdag 22 mei
20:45 uur – Bernadettekerk, Carmelzijde: openingsviering

Zaterdag 23 mei
08:30 uur – Esplanade: eucharistieviering