Prijsuitreiking winnaars teken- en kleurwedstrijd Actie Kerkbalans

16 juni 2012

Op woensdag 13 juni reikte bisschoppelijk vicaris P. Verbeek de prijzen uit aan de prijswinnaars van de teken- en kleurwedstrijd van de Actie Kerkbalans.

Vicaris Verbeek verving in die hoedanigheid bisschop Liesen die verhinderd was. Hij bekeek samen met de kinderen de tekeningen en de kleurplaten en gaf elk kind de gelegenheid zijn of haar tekening te presenteren en toe te lichten. Als prijs ontvingen de kinderen het boek ‘De verre bestemming’ van de Vlaamse tekenaar Geert de Sutter. Het boek gaat over het leven van de heilige zr. Marie-Adolphine, die in Ossendrecht geboren is. Tegelijkertijd legde vicaris Verbeek het doel van de Actie Kerkbalans uit.

Na de prijsuitreiking bezochten de winnaars de H. Antoniuskathedraal voor een catechetische speurtocht. Aan de hand van afbeeldingen maakten ze kennis met de preekstoel. Hans de Jong, bibliothecaris van het bisdom en medewerker van de dienst PR en Informatie, verzorgde vervolgens een korte rondleiding in de kerk.

De teken- en kleurwedstrijd van de Actie Kerkbalans wordt elk jaar gehouden. Kinderen maken zo op speelse wijze kennis met de actie.

De Prijswinnaars en vicaris Verbeek.