Prijsuitreiking kleurwedstrijd Kerkbalans

1 juli 2010

Bisschop Van den Hende reikte woensdag 30 juni 2010 de prijzen uit aan de winnaars van de teken- en kleurwedstrijd die jaarlijks in het kader van de Aktie Kerkbalans wordt georganiseerd.

Als prijs ontvingen de kinderen een stripboek van de Vlaamse tekenaar Geert de Sutter, waarin het leven van zuster Marie-Adolphine wordt verteld. Na een glas limonade en het maken van de groepsfoto kregen de kinderen een rondleiding in de H. Antoniuskathedraal. Hans de Jong, medewerker van het bisdom, legde de betekenis van de verschillende voorwerpen en afbeeldingen in de kerk uit. Vooral de monumentale preekstoel kreeg veel bekijks.

Gerrit van Dieren, medewerker van de afdeling financiën: “Door de kleurwedstrijd betrekken we jonge gezinnen bij de aktie Kerkbalans. Veel kinderen doen aan de kleurwedstrijd mee in het kader van de voorbereiding op de eerste communie en het vormsel. Juist op dit moment komen hun ouders in contact met de Kerk. Het zijn daarmee gelegenheden om op een speelse manier te werken aan de actie Kerkbalans.”

Hieronder volgt een lijst van de winnaars.

Prijswinnaars teken- en kleurwedstrijd 2010 (30 juni 2010)

0 t/m 5 jaar
Floor Luijsterburg, Nispen, 5 jaar