Opleiding Bovendonk nodigt uit voor open dag 27 juni

25 mei 2010

Rector Norbert Schnell nodigt parochianen, pastorale beroepskrachten, parochiebestuurders en oud-studenten per brief uit voor de open dag van de Priester- en diakenopleiding Bovendonk op 27 juni. Eerder werd de open dag al aangekondigd met informatiekaarten die naar de parochies werden verstuurd.

Het is bijzonder dat de opleiding de deuren opent voor een breed publiek. De laatste keer dat dit gebeurde was in 2005. Rector Schnell: “In het verlengde van het 25-jarig jubileum van de opleiding, dat vorig jaar werd gevierd, en nu speciaal in het jaar van de priesters, opent Bovendonk opnieuw zijn deuren.”

‘Kom en zie!’
Onder het motto ‘Kom en zie!’ zijn mensen van harte welkom om kennis te maken met de opleiding van het bisdom Breda voor mannen met een late roeping. De opleiding is gevestigd in het prachtige monumentale pand aan de Hofstraat 8 in Hoeven.

“De open dag is een unieke kans om de hedendaagse priester- en diakenopleiding te leren kennen. Op de open dag zult u namelijk vooral horen over de studies en de vorming van priester- en diakenkandidaten voordat zij de wijding ontvangen,” aldus de rector.

Na het welkom door bisschop Van den Hende en rector Schnell kunnen twee colleges naar keuze worden gevolgd. De colleges geven een goede indruk van de inhoud van de vakken.

De opleiding Bovendonk stelt speciaal parochies met deze open dag in de gelegenheid zich te informeren. Het is van belang dat parochies bekend zijn met de opleiding in het bisdom van Breda, ook om informatie te kunnen geven als men in gesprek komt met eventueel geïnteresseerde kandidaten. Rector Schnell: “We hopen veel mensen te mogen verwelkomen op de open dag op Bovendonk om te kunnen laten zien hoe wij vandaag mannen voorbereiden op het priester- en diakenambt.”

Het programma ziet er als volgt uit:
13.30 uur: ontvangst
14.00 uur: welkom
14.30 uur: college naar keuze (1)
15.30 uur: college naar keuze (2)
16.30 uur: vespers en afsluiting

Aanmelding
In verband met de organisatie is aanmelding voor de open dag noodzakelijk. Voor kinderen is er een eigen programma. Aanmelding kan via de mail: info@pdob.nl.

Download deze informatie als kopij voor het parochieblad. Klik hier
Download de informatiekaart van de open dag. Klik hier