Nieuwe website Kerkprovincie: rkkerk.nl

1 september 2011

De Nederlandse Kerkprovincie beschikt vanaf vandaag over een geheel vernieuwde website, losgekoppeld van de site van omroep RKK. Naast actuele berichten en naslaginformatie kunnen op de nieuwe site onder meer alle uitgaven van Kerkelijke Documentatie vanaf 1998 geraadpleegd worden.

Het adres van de site is www.rkkerk.nl.

De Nederlandse Kerkprovincie beschikte al sinds het eind van de vorige eeuw over een eigen website. Indertijd was gekozen om deze site mee te laten draaien met die van de omroep RKK (www.katholieknederland.nl). Dat had het voordeel dat vormgeving en beheer nauw op elkaar waren afgestemd. Nadeel was echter dat deze sites zo op elkaar leken dat het voor de bezoeker nauwelijks mogelijk was echt een onderscheid te zien tussen de site van de omroep en de officiële site van de Nederlandse Kerkprovincie.