Lievevrouweparochie brengt paasfilm uit

7 april 2022

De Lievevrouweparochie van Bergen op Zoom brengt een paasfilm met de titel ‘De Diefstal’ uit. De film gaat over een diefstal van een kostbaar voorwerp uit de kerk, in de week voor Pasen. Zal de dader tot inkeer komen voordat het Pasen is?

De film is opgenomen in Bergen op Zoom. Er is gefilmd in de Catharinakapel, in een park en op verschillende andere locaties in de stad. Amateur toneelspelers uit Bergen op Zoom spelen de hoofdrollen. Parochianen uit Bergen op Zoom en Roosendaal figureren. In de film komen ook enkele Bijbelverhalen tot leven. Van de Maria Ommegang lenen de spelers kleding, zodat die scènes er zo authentiek mogelijk uit zien.

De film is te bekijken van vanaf de website van Lievevrouweparochie. Op Eerste Paasdag wordt de paasfilm uitgezonden via regionale omroep ZuidWest TV.

Vorig jaar maakte de parochie ook al een paasfilm: “In de handen van mensen”. In de coronatijd was het niet mogelijk om met grote groepen in de kerk samen te komen en het paasverhaal door te geven. Deze film uit 2021 is op dezelfde webpagina te zien.