Koperen jubileum vicaris-generaal Schoenmakers

16 maart 2009

Tijdens een informele bijeenkomst op het bisdomkantoor vierde vicaris-generaal V. Schoenmakers op maandag 16 maart 2009 zijn koperen jubileum als vicaris.

Bisschop Muskens benoemde Vicaris Schoenmakers met ingang van 1 september 1996 als bisschoppelijk vicaris. Hij volgde per 1 januari 1999 vicaris L. Aerden op als vicaris-generaal.
Bisschop Van den Hende memoreerde dat vicaris Schoenmakers de fijnmazigheid zoekt in contacten met parochies en personen. Voor hem staat steeds het geloof voorop. Bisschop Van den Hende sprak de hoop uit dat Vincent Schoenmakers nog veel voor het bisdom mag betekenen.

Vicaris Schoenmakers doet zijn werk nog steeds met vreugde. “Elke ochtend ga ik fluitend naar mijn werk. Dit doe ik alleen omdat ik ondersteund word door alle medewerkers van het bisdomkantoor.”

Een vicaris-generaal is nauw verbonden met de bisschop. Vicaris Schoenmakers sprak zijn dank uit over de samenwerking met bisschop Muskens en nu de samenwerking met bisschop Van den Hende. “Ik ben zowel bisschop Muskens als bisschop Van den Hende dankbaar dat zij mij de ruimte geven mijn arbeid goed te doen.”

Namens het bisdom bood B. van Geffen, coördinator diocesane diensten, vicaris Schoenmakers een roman en een boek over iconen aan.