Kerstkaarten 2009

13 oktober 2009

Het bisdom van Breda geeft jaarlijks een serie kerstkaarten uit met afbeeldingen uit het eigen bisdom. In november verschijnt de serie van 2009 met kunstfoto’s van voorwerpen in kerken uit de drie dekenaten van het bisdom.

Aan de totstandkoming van de kaarten werkten drie parochies mee. Uit het dekenaat Zeeland is in de kaartenset opgenomen een tabernakel in de H. Willibrordus kerk in Zierikzee. Uit dekenaat Het Markiezaat is een schilderij opgenomen uit de H. Trudo kerk in Zundert. In dekenaat De Baronie werd in de H. Antoniuskathedraal in Breda een zij-altaar gefotografeerd.

De kerstkaarten hebben als doel hernieuwd de aandacht te vestigen op het kerstfeest als christelijk feest. Het bisdom wil mensen in de gelegenheid stellen om een waardevolle kerstkaart te versturen.

Parochiekorting
Van elke kaart worden er twee opgenomen in een set. En kaartenset bevat zo in totaal zes kaarten. De kerstkaarten worden te koop aangeboden in kerken van het bisdom en bij het bisdomkantoor in Breda. Parochies kunnen de sets nu met korting bestellen bij het bisdom. Parochies kunnen hiervoor contact opnemen met Monique van Delft E mvdelft@bisdombreda.nl, T 076 5223444.

Opbrengst
De kaarten worden gedrukt in een beperkte oplage. De opbrengst van de kaarten komt ten goede aan de fondsen van het bisdom Breda. Hieruit worden projecten gefinancierd ten behoeve van parochies in het bisdom.

De afbeelding van het zij-altaar in de H. Antoniuskathedraal in Breda.