Katholieke jongerendag 2009

17 september 2009

Op zondag 8 november 2009 vindt in de Maaspoort te ’s-Hertogenbosch de Katholieke Jongerendag 2009 plaats. Parochies en jongeren in het bisdom van Breda hebben onlangs een mailing over deze dag ontvangen.

De parochies wordt gevraagd belangstellende jongeren op deze dag te wijzen. Op verschillende plaatsen in het bisdom vertrekken bussen naar deze dag. De opstapplaatsen zijn:
– Heinkenszand
– Bergen op Zoom
– Roosendaal
– Breda
– Oosterhout

De bussen vertrekken tussen 7.00 u. en 9.00 u. Tussen 18.30 u. en 20.00 u. zijn ze weer terug.

Het toegangsbewijs tot de Katholieke Jongerendag kost € 8,–. Voor de busreis betalen de jongeren € 5,–.

De organisatie van de Katholieke Jongerendag wordt gecoördineerd vanuit Jong Katholiek, de jongerenafdeling van de Nederlandse kerkprovincie. De daadwerkelijke organisatie geschiedt door een kerngroep. In het samenstellen van de kerngroep is rekening gehouden met de diversiteit binnen de Rooms Katholieke Kerk. Dit jaar is het thema van de dag ‘Durf te leven’. In lezingen en workshops wordt nader ingegaan op de betekenis van dit motto. De dag wordt afgesloten met een eucharistieviering.

Voor meer informatie: www.jongkatholiek.nl/kjd
Meer info busvervoer naar de KJD: www.jongbreda.nl

Voor verdere informatie en opgave:
Arwen Meulenbroek.
jongerenpastoraat@bisdombreda.nl