Jubileum dekenaal coördinator Zeeland

1 september 2008

Op 5 september 2008 viert Geerten Kok dat hij 25 jaar pastoraal werker is. Sinds 1 mei 2007 werkt hij als dekenaal coördinator in het dekenaat Zeeland.

Bisschop Ernst benoemde Geerten Kok in 1983 tot pastoraal werker in de St. Lambertusparochie te Etten-Leur. Op 1 januari 1996 werd hij lid van het pastoraal team en teamleider van de parochies in Etten-Leur. Bisschop Muskens benoemde hem per 1 oktober 2000 tot pastoraal werker en teamleider in de parochies van de regio Breda-West. Daarnaast werkte hij van 1988 tot 1990 twee jaar parttime op het Diocesaan Pastoraal Centrum. Hij verzorgde een project voor bezoekgroepen.

Sinds mei 2007 is hij dekenaal coördinator en engageert hij zich vanuit die positie voor de toekomst van de Kerk van Breda. “Lukt het ons het verhaal van God met de mensen door te vertellen, lukt het ons om daartoe de goede voorzieningen in stand te houden en te vormen? Ik wil er heel graag mijn bijdrage aan geven dat de Kerk gestalte blijft krijgen, liefst zo dichtbij mogelijk waar mensen wonen, dat mensen elkaar vasthouden, ook gelovig vasthouden. Het nieuwe diocesane beleid heeft daar een koers toe uitgezet,” aldus Geerten Kok. “Ik wil graag meewerken aan het bewandelen en verder uitwerken van die koers.”

De jubileumviering krijgt gestalte in een sfeer van inhoudelijke bezinning, gebed en ontmoeting. Ze vindt vanaf 14.00 uur plaats in de kerk en de pastorie van de H. Blasiusparochie te Heinkenszand, waar het dekenaat Zeeland gevestigd is. Na een liturgische viering om 16.00 uur is er in de pastorie gelegenheid Geerten Kok te feliciteren.