Jaarwisseling 2009-2010: grote jongerenontmoeting in Poznañ (Polen)

5 oktober 2009

Elk jaar rond de jaarwisseling nodigt de gemeenschap van Taizé jongeren uit voor een grote Europese ontmoeting. Vanuit Nederland wordt de busreis ernaartoe gezamenlijk georganiseerd door de jongerenafdeling van de Katholieke Kerk (JongKatholiek) en de JOP, de jeugdorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland.

Deze week wordt in het bisdom van Breda de informatie verspreid onder pastorale beroepskrachten en jongeren. Breda is een van de opstapplaatsen voor de reis. Daarnaast kunnen jongeren opstappen in Utrecht en Groningen.

Rond de Europese ontmoeting verzamelen zich jaarlijks tienduizenden jongeren. De ontmoeting wordt al ruim dertig jaar georganiseerd, telkens in een andere stad, onder de naam ‘Pelgrimage van Vertrouwen’.

De jongeren zullen vijf dagen lang logeren bij gastgezinnen uit Polen in hun parochies en gemeenten. Elke ochtend en avond is er gezamenlijk gebed en tussendoor zijn er allerlei workshops. De ontmoeting in Poznañ is een inspirerende manier om de overgang van het oude naar het nieuwe jaar te vieren.

De Europese ontmoetingen zijn bedoeld voor jongeren tussen 17 en 35 jaar. Deelname voor 16-jarigen is mogelijk als er een meerderjarige begeleider is.

Meer informatie en aanmelden voor de ontmoeting en de reis ernaartoe: www.taizeinnederland.nl. Of via een mail naar: taizéinnederland@live.nl.

Voor meer informatie, download de flyer. Klik hier