Henk Donker overleden

31 augustus 2009

Op 27 augustus 2009 overleed Henk Donker. Hij heeft grote betekenis gehad voor de ontwikkeling van de kerkmuziek in het bisdom Breda.

Henk Donker was van 1994 tot en met 2001 voorzitter van de diocesane afdeling van de Nederlandse Sint Gregorius Vereniging. Hij heeft het DoNeK (Documentatie Nederlandstalige Kerkmuziek) mee ontwikkeld.Hierover zegt Harrie Muskens, voormalig functionaris van het kerkmuziek van het bisdom Breda: “Vanaf het begin, in 1990, tot nu toe was Henk Donker hierbij betrokken. Hij heeft als vrijwilliger onder meer alle ‘records’ in dit systeem ingevoerd. Het gaat om 15.000 records met elk 20 velden. Dit is een gigantisch karwei.”

Zijn werk en inzet voor de kerkmuziek zijn van landelijk belang. Voor zijn verdiensten ontving hij de bronzen plaquette van de NSGV. Naast zijn werk voor de NSGV dirigeerde hij verschillende kerkkoren en was hij op verschillende plaatsen organist.

Henk Donker is 76 jaar oud geworden. De plechtige uitvaartdienst vindt plaats op dinsdag 1 september in de parochiekerk van Prinsenbeek.