Geloofsgemeenschap Langeweg wint bisschop Ernstprijs

9 mei 2007

De geloofsgemeenschap Langeweg heeft dit jaar ‘De Bisschop Ernstprijs voor diaconie’ gewonnen. Dit staat in de recente Kalender Diaconie van mei juni 2007, die als download op de website staat. Emeritus-bisschop Ernst zal deze prijs op 20 mei tijdens de Eucharistieviering uitreiken. De viering vindt plaats in de Heilig Hartkerk te Langeweg en begint om 9.00 u.

De geloofsgemeenschap Langeweg ontvangt deze prijs vanwege haar haar bijzondere betrokkenheid op meerdere missionair en diaconale projecten. Elk jaar organiseert het personeel van de Mariaschool (basisschool) rond de Vastenactie en rond Wereldmissiedag activiteiten voor kinderen in de Derde Wereld, met name India. Hierbij betrekt de school de hele lokale bevolking.

‘De Bisschop Ernst Prijs voor diaconie’ werd in januari 1996 ingesteld door de toenmalige diocesane Raad voor Diaconie. Ze is bedoeld als erkenning en stimulans voor activiteiten op diaconaal gebied, die in één of meer opzichten opmerkelijk genoemd kunnen worden. Ze wordt één keer in de twee jaar uitgereikt. De prijs bestaat uit een kunstwerk en een gekalligrafeerde oorkonde.