Gebedsprentjes bij de zaligverklaring paus Johannes Paulus II

27 april 2011

Op zondag 1 mei vindt in Rome de zaligverklaring plaats van paus Johannes Paulus II (1920-2005). Parochies in het bisdom van Breda ontvangen bij deze speciale gelegenheid een set gebedsprentjes. Deze prentjes worden woensdag 27 april verstuurd. De Poolse parochie H. Maximilian Kolbe ontvangt de gebedsprentjes in het Pools.

Het bisdom van Breda staat stil bij de bijzondere gebeurtenis van de zaligverklaring middels een plechtige eucharistieviering op maandag 2 mei om 19.00 uur in de H. Antoniuskathedraal in Breda.

In een brief nodigde bisschop Van den Hende begin april pastorale beroepskrachten en via hen alle parochianen uit voor deze viering. Een bericht hierover werd ook op de website van het bisdom geplaatst (4 april 2011).

Extra gebedsprentjes zijn (beperkte oplage) verkrijgbaar via het secretariaat van het bisdom (T 076 5223444, E secretariaat@bisdombreda.nl).

• Voor de RKK-programmering rondom zaligverklaring van JohannesPaulus II, klik hier
  • Zie op de site Katholiek Nederland ook het dossier bij de zaligverklaring, klik hier

Pdf van het gebedsprentje.