Gastkerken voor de Europese jongerenontmoeting van Taizé

9 december 2010

Van 28 december 2010 tot en met 1 januari 2011 komen naar verwachting 25.000 jongeren uit alle landen van Europa samen voor de Europese jongerenontmoeting van Taizé in Rotterdam. Ook in het bisdom van Breda worden jongeren ontvangen: in Breda, Bergen op Zoom, Roosendaal en Zevenbergen.

De gastkerken in deze plaatsen zoeken gastgezinnen voor de jongeren. Mensen kunnen zich als gastgezin aanmelden via de parochie, of via jongerenpastoraat@bisdombreda.nl. Het jongerenpastoraat van het bisdom heeft dit laten weten in een brief aan pastorale beroepskrachten en parochies.

De ontmoeting vindt voor de eerste keer plaats in Nederland. Op de dagen van de Europese jongerenontmoeting is er elke dag op televisie een verslag te zien om 17.05 uur.

Er is voor iedereen wat te doen: voor tieners (12-16 jaar), voor jongeren (17-35 jaar) en er zijn vrijwilligers nodig. Het is voor iedere leeftijd mogelijk om de ontmoeting mee te maken en deel te nemen aan de gebedsdiensten.

Voor meer informatie: www.taize-rdam.nl

Voor contact met het jongerenpastoraat bisdom van Breda: T 076 5223444, E jongerenpastoraat@bisdombreda.nl