Eucharistieviering voor vrede in Oekraïne

6 september 2022

Op woensdag 14 september 2022 wordt in het bisdom Breda een diocesane eucharistieviering gehouden voor de vrede in Oekraïne en alle andere plaatsen die door oorlogsgeweld worden getroffen. De eucharistieviering vindt plaats in de Gertrudiskerk in Bergen op Zoom en begint op 10.00 uur.

Het bisdom Breda geeft hiermee gehoor aan een oproep aan een uitnodiging van de CCEE (de Raad van Europese bisschopsconferenties). Deze Raad kiest voor 14 september omdat de Kerk dan het feest van de Kruisverheffing viert. Dit feest heeft een bijzondere betekenis binnen de Oosterse ritus.

Na de viering is er gelegenheid tot aanbidding van het Heilig Sacrament. Om 12.00 uur wordt deze gebedsviering afgesloten met het loslaten van vredesduiven.