Emeritidag met inleiding over de sociale leer van de Kerk

8 september 2011

Bisschop Van den Hende heeft de emeriti uitgenodigd voor de jaarlijkse ontmoetingsdag van en met emeriti-priesters, emeriti-diakens en emeriti- en emeritae-pastoraal werk(st)ers. De ontmoetingsdag vindt plaats op woensdag 12 oktober 2011 in Conferentiecentrum Bovendonk, Hofstraat 8, Hoeven.

Prof. dr. A.H.M. van Iersel, aangesteld in het bisdom van Breda als functionaris voor de sociale leer van de Kerk, zal een inleiding houden voor de emeriti. Gezamenlijk wordt het middag-getijdengebed gebeden. De dag wordt afgesloten met een diner.

Bij de uitnodiging ontvingen de emeriti de geloofsboekjes die het bisdom van Breda maakte vanwege de sociale leer van de Kerk.

Op 11 september, 30 oktober en 4 december worden voorafgaand aan de tv-uitzending van de eucharistie de laatste drie geloofsgesprekken uitgezonden op Nederland 2. Vanuit het bisdom van Breda staan deze geloofsgesprekken in het teken van de katholieke sociale leer. De geloofsgesprekken worden uitgezonden vanaf 10.10 uur.

Alle eerdere uitzendingen kunnen worden bekeken via deze bisdomsite, klik hier
De links naar de uitzendingen staan rechts op de pagina.