Diocesane retraite voor priesters en diakens en priester- en diakenstudenten

28 juni 2011

Van zondag 19 juni t/m vrijdag 24 juni werd de jaarlijkse diocesane retraite van het bisdom van Breda gehouden voor priesters, diakens en studenten van de priester- en diakenopleiding.

De retraite werd dit jaar geleid door vicaris drs. Johan te Velde (bisdom Groningen-Leeuwarden) en ging over het gelaat van God: in de viering van de liturgie en in de heilige Schrift, met name in de psalmen. Ook kwam het onderwerp ter sprake in het kader van de kerkelijke kunst (iconen) en van de filosofie.

De retraite vond plaats in het huis van de broeders in Huijbergen. Naast inleidingen, ontmoetingen en stilte, waren er de dagelijkse vieringen van de eucharistie, de momenten van het kerkelijke getijdengebed en van eucharistische aanbidding.

Ook de rector van de Priester- en diakenopleiding Bovendonk, drs. N. Schnell, nam deel aan de diocesane retraite.