Data Introductiecursus voor nieuwe parochiebestuurders

9 juni 2009

Besturen van parochies in het bisdom van Breda en interparochiële verenigingen ontvangen deze week een vooraankondiging met de data van de ‘Introductiecursus voor nieuwe parochiebestuurders’. De nieuwe parochiebestuurders zullen eind augustus de uitnodiging voor de cursus ontvangen met de vraag zich aan te melden.

Het bisdom van Breda heeft de gewoonte nieuwe parochiebestuurders een introductiecursus aan te bieden. De cursus geeft aandacht aan de verschillende aspecten die te maken hebben met het besturen van een parochie in deze tijd. De cursus bestaat uit vier avonden. Drie avonden worden verzorgd in elk dekenaat, de vierde avond is een gezamenlijke avond in bisdomkantoor.

De data voor de aanstaande cursus zijn:
• Dekenaat de Baronie: 6 oktober, 20 oktober en 3 november (19.30 u – 22.00 u)
• Dekenaat het Markiezaat: 6 oktober, 20 oktober en 3 november (19.30 u – 22.00 u)
• Dekenaat Zeeland: 7 oktober, 22 oktober en 4 november (19.30 u – 22 .00u)
• De afsluitende avond vindt plaats op 18 november in het bisdomkantoor in Breda (18.00 u – 21.30 u)