Broeders van Taizé te gast in Breda

25 maart 2010

Op zondag 18 april zijn de broeders van Taizé te gast in Breda. Om 19.30 uur zal er in de H. Antoniuskathedraal een gebedsviering zijn met liederen uit Taizé. Daarna is er voor iedereen, jong en oud, die belangstelling heeft een openbare ontmoeting met de broeders.

De broeders willen in contact komen met mensen die willen helpen om ‘Europese Ontmoeting’ tot een succes te maken. Deze bijzondere internationale bijeenkomst vindt dit jaar plaats van 28 december tot 1 januari in Rotterdam. Naar verwachting zullen dan 25.000 jongeren uit heel Europa gezamenlijk de dagen rond de jaarwisseling vieren.

Het is bijzonder dat deze internationale ontmoeting zo dicht bij huis plaatsvindt. Nooit eerder was er een dergelijk evenement van deze omvang in Nederland.

Voor het gebed en de ontmoeting op 18 april zijn met name van harte uitgenodigd: jongeren, katholieke en protestantse beroepskrachten, kernvrijwilligers die veel met jongeren optrekken.

De Europese Ontmoeting vindt plaats in Rotterdam op uitnodiging van de Rooms-katholieke Kerk in Nederland en de Protestantse Kerk Nederland.

Zie voor meer informatie:
www.taizeinnederland.nl
www.taizeinbreda.nl