‘Bouwen aan relaties’. Nieuw bisdommagazine

29 november 2011

“Kansen voor de toekomst van Kerk liggen in het voortdurend aangaan van relaties met mensen.” Zo opent het nieuwe bisdommagazine dat gaat over bouwen aan relaties. Het combineert pastoraal-inhoudelijke artikelen met artikelen over de organisatie van de kerkledenadministratie en de actie Kerkbalans.

Concrete mensen
Een goede herder heeft oog voor zijn schapen. Hij kent ze en roept ze bij hun naam. Zo mag ook de parochie voortdurend concrete mensen op het oog hebben en hen persoonlijk aanspreken.

Hulpmiddelen
Daarvoor kan de parochie de techniek gebruiken. Navision en de ledenadministratie zijn niet alleen bedoeld om om geld te vragen, maar kunnen én moeten ook ingezet worden vanuit het aanbod dat de parochie heeft. Via de ledenadministratie kunnen parochies kinderen uitnodigen voor de voorbereiding op de eerste communie, of jongeren benaderen voor het vormsel. En ook ouderen kunnen via de kerkledenadministratie persoonlijk worden benaderd.

Er zijn volop kansen voor zo’n persoonlijke benadering.

Extra exemplaren
Extra exemplaren voor verspreiding in de parochie(s)? Neem hiervoor contact op met Monique van Delft: T 076 5223444, E mvdelft@bisdombreda.nl

Download het bisdommagazine, klik hier